مرگ اسرارآمیز مرد جوان | پیکر نیمه جان مهران در کنار بزرگراه رها شده بود

آثار ضرب و جرح روی بدن مرد فوت شده وجود داشت و نوع جراحات احتمال درگیری و شکنجه او را مطرح می‌کرد.
مرگ اسرارآمیز مرد جوان | پیکر نیمه جان مهران در کنار بزرگراه رها شده بود
کد خبر : ۶۲۷۶۵

مرگ اسرارآمیز مردی جوان راز کمپ غیرقانونی ترک اعتیاد و گروگان‌گیری ده‌ها نفر در آنجا را فاش کرد.

دو مرد شامگاه ۲۲ فروردین امسال مرد جوانی را که مجروح بود به اورژانس بیمارستانی در غرب تهران بردند. کادر درمان پس معاینات اولیه اعلام کردند مرد جوان جانش را از دست داده است. به این ترتیب تحقیقات پلیسی آغاز شد و یکی از افرادی که متوفی را به بیمارستان رسانده بود به ماموران گفت: همراه دوستم در حال عبور از بزرگراه بودیم که مرد متوفی را دیدیم؛ البته هنوز زنده بود و کنار بزرگراه افتاده بود. توقف کردم تا کمکش کنیممتوجه شدیم به سختی نفس می‌کشد. به همین خاطر او را فوری به بیمارستان رساندیم.

این در حالی بود که آثار ضرب و جرح روی بدن مرد فوت شده وجود داشت و نوع جراحات احتمال درگیری و شکنجه او را مطرح می‌کرد.

هنگامی که تحقیقات تیم جنایی در جریان بود، مرد میانسالی به بیمارستان مراجعه کرد و سراغ شخصی با مشخصات جوان فوت شده را از مسولان بیمارستان گرفت.

مرد میانسال گفت: از مدتی قبل پسرم به نام مهران به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بود، با همسرم تصمیم گرفتیم او را ترک دهیم. مهران را به کمپ بردیم. صبح روز بعد مسولان کمپ با ما تماس گرفتند و گفتند پسرم به خاطر مصرف بیش از حد مواد بدحال شده و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

سناریوی مصرف مواد مخدر از یک سو و پیدا کردن پیکر نیمه جان مهران در کنار بزرگراه از سوی دیگر و همچنین آثار کبودی و شکستگی روی بدن این جوان حکایت از تناقضاتی داشت که احتمال وقوع قتل را تقویت می‌کرد.

به این ترتیب گروهی از ماموران راهی محل کمپ شدند و در بررسی اولی پی بردند آنجا به طور غیرمجاز در حال فعالیت است و مسولان آن کمپ حدود ۶۰ معتاد را بیش از یک سال است به صورت غیرقانونی زندانی کرده‌اند. همچنین کارشناسان تشخیص هویت تیم جنایی با لکه‌های خون داخل کمپ مواجه شدند که در اثبات فرضیه قتل موثر بود. زمانی که بازپرس جنایی دستور بازبینی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته کمپ را صادر کرد، معلوم شد حافظه دستگاه خالی است. مسولان کمپ مدعی بودند دستگاه از مدت‌ها قبل خراب بوده و اصلا فیلمی ضبط نشده است، اما این موضوع برای بازپرس جنایی مورد قبول نبود و به دستور او، کارآگاهان اداره دهم به تحقیق و بازرسی کمپ و محل زندگی صاحب کمپ پرداختند. آن زمان بود که زیر تخت صاحب کمپ، فیلم‌های دستگاه دی وی آر پیدا شد و راز مرگ مهران را برملا کرد.

فیلم‌های بدست آمده نشان می‌داد ۸ مرد با چوب و چماق و میله آهنی به جان جوان فوت شده افتاده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. طبق اطلاعات بدست آمده، مهران به خاطر حضور در کمپ و نرسیدن مواد بی‌قراری می‌کرد و کارکنان کمپ هم او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در ادامه تحقیقات راز حبس غیرقانونی سایر افرادی که برای ترک در کمپ بودند هم برملا شد. یکی از آن‌ها گفت: بیش از یک سال پیش برای ترک به اینجا آمدم. با گذشت ماه‌ها و ترک مواد مخدر اجازه نداده‌اند کمپ را ترک کنم، افراد دیگری هم مشابه من هستند که به کمپ آمده و اینجا اسیر شده‌اند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد مسولان و گردانندگان آن کمپ غیر مجاز با این شگرد درآمدزایی می‌کردند و هر بار که خانواده یکی از بستری‌شدگان سراغش می‌رفتند تا او را ترخیص کنند، مسولان کمپ فیلم‌هایی را به خانواده‌هایشان نشان می‌دادند و ادعا می‌کردند که افراد بستری هنوز خطرناک هستند و در صورت ترخیص به دیگران آسیب می‌رسانند. خانواده‌ها هم که از پشت پرده ماجرا بی‌خبر بودند، مجدد برای کمپ پول واریز می‌کردند و حبس افراد بستری تمدید می‌شد.

افراد بستری گفتند: مسولان کمپ به ما اجازه نمی‌دادند با خانواده‌هایمان ملاقات کنیم و حتی اگر ملاقات هم می‌کردیم تهدید می‌کردند که بلایی سرمان می‌آورند و از ترس نمی‌توانستیم راز این اسارت را به خانواده‌هایمان بگوییم.

پس از اظهارات گروگان‌ها، فرضیه قتل جوان فوت شده به دست مسولان کمپ به عنوان فرضیه‌ای تایید شده در نظر گرفته شد و بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت ۹ پرسنل و صاحب کمپ و پلمپ آنجا را صادر کرد.

منبع: سایت جنایی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر